• po więcej zdjęc zaobserwuj mojego bloga
  • Witam serdecznie na blogu!
  • "Pasje Weroniki" to więcej niż pasja

5 kwietnia 2018

Moda minęła? Koniec bloggera?


Moja lista czytelnicza istnieje jedynie z "Blog został usunięty", w nowych postach nic się nowego nie wyświetla, został jedynie kilka postów z przed roku... Na bloga moich ulubionych bloggerek cisza, a nawet ich już nie ma. Coś się zmieniło, coś zniknęło i coś minęło..


Minęła moda na bloga, umarła jak trendy zeszłoroczne ... Nie ma już popytu na blogi, lepiej iść na łatwiznę i obejrzeć jakiś prank na youtubie. Witam po raz kolejny w XXI wieku gdzie czytanie zeszło pod ziemie i nikt już nie "marzy" o bogu i fejmie. Dużo blogów poznikało, posty usunięte, komentarzy coraz mniej a zasięg jest mały. Kolejny trend przyszedł i poszedł, czy wróci kto wie. Teraz  ludzkość woli oglądać psy, które grają na pianinie niż poczytać coś.
Co się stało? Gdzie wszyscy blogerzy? Gdzie Blogi? Gdzie ci blogerzy którzy pisali z pasji? Przecież tak bardzo to lubili i robili to z pasji. Ci wszyscy blogerzy którzy spamowali pod każdym możliwym
miejscem "Kom/kom? Obs/obs? Zacznij i daj znać"? Gdzie oni wszyscy się  podziali?

Przecież kilka lat temu było ich wiele, każdy mógł coś znaleźć coś dla siebie, od koloru do wyboru. Tyle ciekawych postów. Było to coś nowego, ciekawego, budzącego zainteresowanie. Ludzie lubili je czytać. Inspirowali się blogerami, dowiadywali nowych informacji, mogli pooglądać ciekawe zdjęcia. Każdy blog był w jakiś sposób oryginalny, co przyciągało czytelników. Chwile temu minęła moda na bloga, co za tym poszło? Wszyscy nowi nowicjusze zrezygnowali i przenieśli się na YouTuba bo teraz tam się robi kariere i dostaje się więcej, niektórzy zlikwidowali swoje blogi.
Dzisiaj po blogach prawie nie ma już śladu. Pozostały tylko nieliczne, na które i tak mało kto wchodzi i czyta. Nie cieszą się one już tak dużą popularnością jak wcześniej. Moda przeminęła. Świat poszedł do przodu a zostali jedynie Ci którzy lubią to robić. Może kiedyś wróci moda na blogi?




Zdjęcia wykonał mój brat, bardzo mu za to dziękuje :)
Buziaki z Bawarii, Weronika. 

35 komentarzy:

  1. Czytam blogi od naprawdę bardzo dawna i zawsze marzylam, żeby sama założyć swój własny. Gdy w końcu postanowiłam i go zalozylam i bardziej wglebilam się w ten swiat i rzeczywiście blogi staja się coraz mniej popularne. Pamietam jeszcze czasy gdzie było pełno blogów, a ilosc osob je czytajacych znacznie wieksza. Teraz wszystko przenioslo sie nie tylko na youtube, co na instagram, gdzie przeciez mozna znalezc mnostwo zdjec. Strasznie przykre jest to, ze blogi podupadaja mimo naprawde ciezkiego wkladu autorow, bo trzeba jednak przyzac, ze bez czytelnikow blogi praktycznie nie istnieją, bo checi się traci gdy nikt nie docenia naszej pracy. Mam nadzieje, ze kiedys ludzie wroca i beda czytac, bo szczerze sa tu czesto troche madrzejsze tresci niz na youtube (oczywiscie youtube tez jest fajny i nie krytykuje).
    Pozdrawiam cieplutko
    My Blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy moda na blogi kiedyś wróci? Tego akurat nie wiadomo. Niemniej jednak jest sporo blogerów, którzy nadal z przyjemnością prowadzą swoje strony :) Bardzo ładne zdjęcia! Pozdrawiam ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. zgadzam się , moda na blogi mineła i już nie wróci.

    https://www.instagram.com/emiliaskucinska/

    OdpowiedzUsuń
  4. Teraz góruje instagram i youtube. Instagrama prowadzę i bardzo go lubię, ale to nie to samo co blog... Szkoda tylko, że jest problem ze zdobyciem czytelników :/

    OdpowiedzUsuń


  5. Great post dear, i love your blog. :)
    I followed you, if you want follow back. :)♥
    Designer custom hats

    OdpowiedzUsuń
  6. No niestety najczesciej po kilku miesiacach lub latach jest tak ze nie ma sie czasu lub motywacji na dalsze prowadzenie bloga. Tez sledzilam kilka fajnych blogow, a ostatnie posty byly napisane rok, dwa lata temu. Wiele osob zatrzymuje blogowanie, ale tez wiele tworzy nowe blogi i mam nadzieje ze bedzie coraz wiecej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Blogi troszkę teraz mniej porządane ale jednak ja się tym nie przejmuje gdyz piszę dla siebie. jednak szkoda jest gdy tak fajna społeczność jak blogerzy powoli przemija

    OdpowiedzUsuń
  8. Wonderful post my dear :)
    Xoxo and good weekend!

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  9. Też zauważyłam spadek blogów, coraz częściej ludzie sięgają po filmiki

    https://magdalenaplak.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Z blogowaniem bywa ciężko. Najgorszej chyba z systematycznością dlatego nie dziwię się że tyle jest pustych obserwatorów - sama nie raz zmieniałam bloga.

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Super ta stylizacja i zdjęcia! :)
    Żeby nie było tak samotnie, że nie ma nowych postów dodałam Cię do obserwacji i zapraszam do siebie https://makijazagi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Blogi zawsze beda czytane tylko ludzie maja coraz wiekszy wybor i sa coraz bardziej "wybredni". Wybieraja to co najbardziej wartosciowe. Teraz nie wystarczy napisac "cos". Trzeba sie mocno postarac ze sie przebic przez reszte, zeby sie wyroznic. Super zdj :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wydaje mi się, że nieco dramatyzujesz i wyolbrzymiasz sytuację. Nie zauważyłam, aby blogger poszedł w odstawkę, a blogosfera świeciła pustkami. Blog to jest coś takiego, czego nie da się niczym innym zastąpić. Social media pojawiają się i znikają, a blogosfera będzie zawsze.

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja uważam inaczej :) myśle ze teraz blogerzy nabierają na znaczeniu :) nie tylko hobbystycznie ale również ekonomicznie :) masz racje z tym ze wiele blogów zostało usuniętych, ale w ich miejsca powstają również ciekawe nowe błogo ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Myślę, że masz rację. Kiedy 2 lata temu pierwszy raz znalazłam się w blogosferze znalazłam masę ciekawych i inspirujących blogów. Niestety większość z nich blogi usunęła bądź przeniosła się na Youtube.
    Zapraszam do mnie bluue-butterfly.blogspot.com
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Niestety zgadzam się z twoimi słowami ;c wszyscy lecą na łatwiznę, ewentualnie przenoszą na instagrama gdzie także jest więcej profitów niż na blogu. Ale to bez sensu, by podążać tylko za pieniędzmi i darmoszkami

    http://maniuszek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. A mi się wydaje, że teraz co trzecia osoba posiada bloga 🤔😉

    OdpowiedzUsuń
  18. zgadzam się , nie ma już takiego blogowania jak kiedyś

    https://emi-skucinska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Część osób na pewno odejdzie. Łatwiej jest przejrzeć FB, nowe posty i relacje na Insta. Blog wymaga zaangażowania. To zniechęca, jednocześnie blogerzy częściej niż kiedykolwiek wcześniej ze sobą współpracują. Wymieniają komentarze, promują się wzajemnie. W świecie FB dużo łatwiej o lajka, niż sensowny komentarz. Ale blogi zawsze będą miały swoich odbiorców. Zapraszam do siebie na www.sprzedajebolubie.pl , może to wypełni pustkę braku nowych postów na liście czytelniczej

    OdpowiedzUsuń
  20. Sama odnoszę wrażenie, że moda na blogi minęła, a to wszystko już przeszło na Youtube. To da się zauważyć. Kiedyś, gdy dodawałam posta było widać po zasięgach i komentarzach aktywność, która można porównać do tego, jak teraz jest. Dla mnie blogowanie jest bardzo ważne, ważniejsze od Youtube, bo od tego zaczęła się moja przygoda z pisaniem.

    OdpowiedzUsuń
  21. Z pewnością ma to związek z tym, co niesie świat. Obraz krótki przekaz, konkretne info i tyle. Blogi jak książki, trzeba zasiąść i czytać. A to jest wymagające. Trudno powiedzieć czy powrócimy do książek, tekskni do nich starsze pokolenie ale młode , choć odnajduje w nich wiele, ma też inne pasje. Zobaczymy. Świat i człowiek potrafi bardzo zaskakiwać.

    OdpowiedzUsuń
  22. A ja myślę, ze to nie YouTube, to Instagram, ludzi wolą zrobić ładne zdjęcie i przeglądać inne, niż wysilać się z czytaniem i pisaniem postów. Co z resztą jest bardziej wymagające. Moda na bloga minęła, to fakt, a druga część odeszła sama gdy spadły im statystyki. Mam wrażenie, ze bloger odchodzi w niepamięć, zostaje zastąpiony innymi mediami.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. A ja jestem trochę innego zdania. Faktycznie może i moda na blogi minęła. Wciąż jednak jest milion ludzi, którzy czytają blogi, a co ważniejsze - komentują je i utożsamiają się z treścią. Może w Polsce minęła "moda" na blogi, bo Polska to zacofani ludzie i kraj. Wystarczy jednak sięgnąć kontentem pod rynek zagraniczny i nagle zjawia się 10+ obserwatorów, czytelników i tym podobnych. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że wiele jest osób, które po prostu czytają, ale nie chcą komentować bo... nie czują takiej potrzeby. Mi samej zdarza się przeczytać wspaniały wpis, ale nie udzielać się w wątku. Wystarczy spojrzeć w swoje statystyki (ale nie te od bloggera, one lubią kłamać ;) ). Pozostaje też kwestia regularności wrzucania wpisów i ich jakości. Z jakiegoś powodu ludzie chętniej odwiedzają strony, na których nowości pojawiają się z dużą częstotliwością. Blogi nie umarły - umarła tylko blogosfera i ludzie w niej. Gdybyśmy w odpowiednim momencie przestali zwracać uwagę na materialne korzyści z posiadania bloga, może ludzie by się nie zrazili i nie wrzucali każdego blogera do jednego worka trzymanego przez faszionistkę w szanel i ciuchach za wpisy z wypisanm na czole #fejm i robiącej selfie przy każdej możliwej okazji. Taka jest brutalna prawda.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  25. Zobaczcie to ! Ja właśnie dzisiaj z poczty odebrałam swój bon na 250 zł do Rossmann teraz chce z wami się podzielić http://rossmann.wygrajbonusy.pl :P

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękne zdjęcia oraz stylizacja :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  28. Super zdjecia .Ja natomiast mam tylko Huawei’a i to takiego trzyletniego, więc zdjęcia robi takie sobie. Zależałoby mi aby selfie wychodziło bardzo ładne ale nie wiem jaki telefon powinnam kupić czy może aparat. Znalazłam w sieci taką stronę o fotografii sjsf.pl i jest na niej trochę wartościowych wskazówek o fotografii.

    OdpowiedzUsuń
  29. W tym sezonie odkryłam swoją nową miłość, jaką są sukienki dresowe. Swoje pierwsze propozycje zamówiłam ze strony https://butikmadlen.pl/ i okazało się, że takie sukienki idealnie do mnie pasują. Łatwo można je łączyć w różnych stylizacjach. Pasują zarówno do stylizacji eleganckich, jak i sportowych, więc na każdą okazję można je wykorzystać. Sprawdzajcie! Ja polecam takie ciekawe propozycje, ponieważ dzięki temu można wyglądać pięknie i modnie niskim kosztem.

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku: Każdy komentarz jest mile widziany. Jeśli masz pisać komentarz typu "Super post" + link do siebie, nie pisz go w ogóle. Obraźliwe wypowiedzi zostaną usunięte. Jeśli spodoba Ci się mój blog-zaobserwuj, będziesz na bieżąco. Każdy komentarz bardzo mnie motywuje do dalszego działania. Czytam wszystkie komentarze i odpisuję na te, które nie są spamem który usuwam. Naprawdę się ciesze, że zdecydowałeś się mnie zaobserwować, ale nie licz, że ja zrobię to samo, obserwuję blogi, które mnie interesują. Miłego czytania, i dziękuje za odwiedzenie :) Buziaki, Weronika

Szablon